skip to main | skip to sidebar

Γενικά Θέματα επί παντός επιστητού

  • *
  • Home
  • θεωρια
    • θρησκεια
    • φιλοσοφια
    • ψυχολογια
  • ευτραπελα
    • εκλεκτα
    • αστεια
    • διαφορα
      • περιεργα
  • μενου
    • θεματα
      • about
      • banner
      • links
    • games
    • tv
    • mytube
  • επιστημη
    • υγεια
    • διατροφη
    • τεχνολογια
  • περιβαλλον
    • κοινωνια
    • πολιτικη
  • ανεξηγητο
    • μυστηριο
    • μεταφυσικα
    • Παραψυχολογία
      • εσωτερισμος
  • βιντεο
    • ταινιες
    • βιβλια
  • 18+
    • μακαβρια
    • προσβλητικο
    • τρομακτικο
      • xxx

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ !!!!!

Παρασκευή, Ιανουαρίου 11, 2013 frinda No comments
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook



  • ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
  • Ελληνική Ιστορία Στους Αιώνες
    ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ (1910 – 1975)

    Σαν Σήμερα την 11η Ιανουαρίου του έτους 1910 : Γεννιέται ο Νίκος Καββαδίας

    Νίκος Καββαδίας

    Ο Νίκος Καββαδίας (11 Ιανουαρίου 1910 - 10 Φεβρουαρίου 1975) ήταν Έλληνας ποιητής και πεζογράφος.

    Βιογραφία

    Ο Νίκος Καββαδίας γεννήθηκε στις 11 Ιανουαρίου 1910 στο Νίκολσκι Ουσουρίσκι, μια επαρχιακή πόλη της περιοχής του Χαρμπίν στη Μαντζουρία, από γονείς Κεφαλλονίτες, το Χαρίλαο Καββαδία και τη Δωροθέα Αγγελάτου της γνωστής οικογένειας εφοπλιστών της Κεφαλλονιάς. Σ’ αυτή τη μικρή Ρωσική πόλη, γεννιούνται και άλλα δυο παιδιά: η Τζένια (Ευγενία) κι ο Μήκιας (Δημήτρης). Ο πατέρας Χαρίλαος Καββαδίας διατηρούσε γραφείο γενικού εμπορίου διακινώντας μεγάλες ποσότητες εμπορευμάτων με κύριο πελάτη τον τσαρικό στρατό.

    Το 1914, με την έκρηξη του Πολέμου, η οικογένεια έρχεται στην Ελλάδα κι εγκαθίσταται στο Αργοστόλι, ενώ ο πατέρας επιστρέφει στις επιχειρήσεις του στη Ρωσία, όπου καταστρέφεται οικονομικά. Το 1917, κατά τη διάρκεια της Οκτωβριανής Επανάστασης, φυλακίζεται. Γυρίζει και πάλι στην Ελλάδα το 1921, τσακισμένος και ανίκανος να προσαρμοσθεί στην ελληνική πραγματικότητα.

    Μετά το Αργοστόλι, η οικογένεια εγκαθίσταται στον Πειραιά. Ο Καββαδίας πηγαίνει στο Δημοτικό κι είναι συμμαθητής με το Γιάννη Τσαρούχη. Διαβάζει Ιούλιο Βερν και διάφορα βιβλία περιπέτειας. Στο Γυμνάσιο γνωρίζεται με το συγγραφέα και ιατρό του Πολεμικού Ναυτικού Παύλο Νιρβάνα. Δεκαοκτώ ετών, αρχίζει να δημοσιεύει ποιήματα στο περιοδικό της Μεγάλης Ελληνικής Εγκυκλοπαίδειας με το ψευδώνυμο Πέτρος Βαλχάλας.

    Τελειώνοντας το Γυμνάσιο, δίνει εξετάσεις στην Ιατρική Σχολή. Όμως την ίδια περίοδο πεθαίνει ο πατέρας του και αναγκάζεται να εργαστεί σε ναυτικό γραφείο. Συνεχίζει όμως να συνεργάζεται με διάφορα φιλολογικά περιοδικά. Το Νοέμβριο του 1928, ο Καββαδίας βγάζει ναυτικό φυλλάδιο και μπαρκάρει ως "ναυτόπαις" τον επόμενο χρόνο στο φορτηγό "Άγιος Νικόλαος".

    Το 1934, η οικογένεια μετακομίζει από τον Πειραιά στην Αθήνα. Το σπίτι της γίνεται τόπος συγκέντρωσης λογοτεχνών, ζωγράφων και ποιητών. Ο Καββαδίας την εποχή εκείνη περιγράφεται ως ένας λιγομίλητος απλός άνθρωπος, ατημέλητος, χαριτωμένος, εγκάρδιος, με ανεξάντλητο χιούμορ, αγαπητός στους πάντες. Το 1938 στρατεύεται και υπηρετεί στην Ξάνθη με την ειδικότητα του ημιονηγού, ενώ το 1939 παίρνει το δίπλωμα του ραδιοτηλεγραφητή κατωτέρας τάξεως. Στον πόλεμο του ’40 φεύγει για την Αλβανία, όπου υπηρετεί αρχικά ως ημιονηγός τραυματιοφορέας και αργότερα λόγω της ειδικότητάς που είχε ως ασυρματιστής χρησιμοποιείται στο σταθμό υποκλοπής της ΙΙΙ Μεραρχίας.

    Στη διάρκεια της Κατοχής, ο Καββαδίας περνάει στις γραμμές της Εθνικής Αντίστασης και γίνεται μέλος του ΕΑΜ. Την ίδια ακριβώς περίοδο γίνεται και μέλος του ΚΚΕ. Εντάσσεται, επιπλέον, στην Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών, παρά το γεγονός ότι είχε τυπώσει τότε μόνο ένα βιβλίο, το Μαραμπού, ενώ το όριο ήταν τα τρία βιβλία. Είναι όμως ενεργός λογοτεχνικά, γράφοντας ποιήματα, ορισμένα εξ' αυτών Αντιστασιακά, με πιο χαρακτηριστικό το ποίημα "Στον τάφο του ΕΠΟΝίτη". Στις αρχές του 1945 γίνεται επικεφαλής του ΕΑΜ Λογοτεχνών-Ποιητών, θέση την οποία παραχωρεί στις 6 Οκτώβρη του ίδιου έτους στον Νικηφόρο Βρεττάκο, εξαιτίας της αναχώρησής του από την Ελλάδα με το πλοίο "Κορινθία". Η ασφάλεια του έδωσε άδεια, καθώς θεωρείτο ανενεργός κομμουνιστής.

    Από το 1954 μέχρι και το 1974, ταξιδεύει διαρκώς με πολύ μικρά διαλείμματα. Μέσα στη χρονική αυτή περίοδο, τα πιο σημαντικά γεγονότα στη ζωή του ποιητή αφορούν το θάνατο του πιο μικρού του αδερφού, Αργύρη, το 1957, την κυκλοφορία της «Βάρδιας» στα γαλλικά το 1959, την επανέκδοση του «Μαραμπού» και του «Πούσι» το 1961 από τις εκδόσεις Γαλαξίας, το θάνατο της μητέρας του το 1965 και τη γέννηση του Φίλιππου το 1966, γιου της ανιψιάς του Έλγκας.

    Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του, και συγκεκριμένα το 1954, συνέβη το εξής περιστατικό: Ενώ ο ποιητής εργαζόταν σε "ποστάλι" (καράβι μικρών αποστάσεων, επιβατηγό),ταξίδεψε με το καράβι του ο Γιώργος Σεφέρης. Τόσο κατά την τυπική υποδοχή των ταξιδιωτών, όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο Σεφέρης δεν μπήκε καν στη διαδικασία να χαιρετίσει τον Καββαδία. Το γεγονός πίκρανε ιδιαίτερα τον Καββαδία, που θεωρούσε ότι η λογοτεχνική γενιά του '30, στην οποία ανήκε και ο ίδιος, τον υποτιμούσε.

    Το 1975, στην Αθήνα, στην κλινική «Άγιοι Απόστολοι», αφήνει την τελευταία του πνοή ύστερα από εγκεφαλικό επεισόδιο.Κηδεύτηκε στο Α΄Νεκροταφείο με παρουσία πολλών ανθρώπων των γραμμάτων και της τέχνης.

    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%82_%CE%9A%CE%B1%CE%B2%CE%B2%CE%B1%CE%B4%CE%AF%CE%B1%CF%82


    Το έργο του Νίκου Καββαδία

    Στο έργο του εκφράζεται η περιπέτεια μιας θαλασσινής ψυχήςΚυριαρχεί παντού η θάλασσα (απέραντος δρόμος γνώσεων, διέξοδος του ανικανοποίητου, παρήγορη προέκταση πέρ’ απ’ τους ασφυκτικούς ορίζοντες του παραδεκτούΤα λιμάνια μικροί σταθμοί για λίγη ξεκούραση. Οι άνθρωποι επιβάτες: περνούν και φεύγουν. Οι μνήμες πολλές, πολλές φορές ανώνυμες.Το ταξίδι, χρόνος φευγιού, δρόμος ελευθερία.Το ότι έβλεπε τη θάλασσα σα βαπόρι , σαν σωσσίβιο του εσωτερικού του κόσμου το εκφράζει στο ποίημα «Γράμμα στον ποιητή Καίσαρα Εμμανουήλ» (Μαραμπού)Ξέρω εγώ κάτι που μπορούσε, Καίσαρ να σας σώσει,κάτι που πάντα βρίσκεται σ’ αιώνια εναλλαγή,κάτι που σχίζει τις θολές γραμμές των οριζόντωνκαι ταξιδεύει αδιάκοπα στην ατελείωτη γηΔέχθηκε επιρροές από Λαπαθιώτη, τον Ουράνη, τον Καρυωτάκη, τον Παπανικολάου, τον Εμμανουήλ και τον Καβάφη.Τον επιρρέασε φυσικά και ο Γάλλος ποιητής Μπωντλαίρτους ένωνε το κοινό πάθος της περιπέτειας , είχαν παράλληλη τεχνική:«Συχνά για να περάσουνε την ώρα οι ναυτικοί…» (συγκρισή με τις «Γάτες των φορτηγών – 2 πρώτοι στίχοι ), το αναφέρει και ο ίδιος στο ποίημα Gabrielle Didot («κι ένα τραγούδι σκάρωσα σε στυλ μπωντλαιρικό…)Τρία είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την ποίησή του και τη σημαδεύουν: α) ο άνθρωπος της θάλασσας και η αγάπη του γι’ αυτόν, β) η γυναίκα με όλες τις μορφές της που μεταβάλλονται μέσα στον ανάλογο χώρο και γ) ο θάνατος. (Κωστούλα Μητροπούλου)Η ποίηση του Καββαδία λειτουργεί σαν έκφραση καθημερινή σαν τις λέξεις που μεταχειρίζονται οι άνθρωποι για να εκφράσουν τα πιο βαθιά τους κρυμμένα αισθήματα (ψάχνει την τελιεότητα της γραφής, Μητροπούλου)Πάθος στην ποίησή του, πάθος ταξιδιών, ταξίδι προς το άγνωστο σε χώρες εξωτικές, ζωή ναυτικού γεμάτη αγωνία, ανησυχία και περιπέτεια. Τα ποιήματα του Καβδίας δίνου μιαν ανακούφιση και μια παρηγοριά γιατί προέρχονται από μια γνήσια ποιητική ψυχή που είναι πλασμένη να τραγουδεί…Μας ξαφνιάζει γιατί δείχνει πρώιμη ωριμότητα, δύναμη και μας συγκινεί παράδοξα. Στοχος που βγαίνει από τα βάθη, αλλότροπο ευαισθησία, πείρα ζωής και ψυχική ουσία.Δεν είναι πρωτότυπος στην εύρεση φραστικών μέσων ούτε αυτόφωτος.Μα δεν είναι μιμητής, έχει τόση ειλικρίνει όση αρκεί για να πείσει τον αναγνώστη.

    Μαραμπού

    Το 1933, όταν ο Καββαδίας ήταν μόλις 22 χρόνων, εκδίδεται από τις εκδόσεις «Κύκλος» η πρώτη του ποιητική συλλογή με τον τίτλο «Μαραμπού». Τα ποιήματά του περιλαμβάνονται πιθανότατα έχουν γραφτεί κατά τη διάρκεια της εξαετίας 1927-1933, δηλαδή λίγο μετά από την πρώτη του επαφή με τη θάλασσα. Την ποιητική συλλογή αυτή διέπουν τόσο η φρεσκάδα όσο και η γοητεία της εφηβικής αθωότητας της πρώτης λαχτάρας. Κυριαρχούν εναλλασσόμενες εικόνες από το πέλαγος και τα λιμάνια. Παρουσιάζονται διάφορες μικρές και αυτοτελείς ιστορίες που έχουν ως πρωταγωνιστές ανθρώπους της θάλασσας (ο πιλότος Νάγκελ, ο νέγρος θερμαστής από το Τζιμπουτί, ο πλοίαρχος Φλέτσερ κ.α.) ή ακόμη και ζώα. Διακρίνεται η συνεχής αναζήτηση της έντασης, ο κίνδυνος και η ηδονή της αμαρτίας. Η μέθη της περιπέτειας και το πάθος στην καθάρια και τραγική του μορφή. Παντού κυριαρχεί η πίκρα που πηγάζει από το βούλιαγμα ενός ανεκπλήρωτου ονείρου. Στα ποιήματα υπάρχουν άνθρωποι που δε ξεκίνησαν ποτέ (Mal Du Depart), άλλοι που ξεκίνησαν και είναι έτοιμοι να ναυαγήσουν (Ένας δόκιμος στη γέφυρα εν ώρα κινδύνου) και ακόμη κάποιοι άλλοι που χτυπήθηκαν ξαφνικά από το τυχαίο (πλοίαρχος Φλέτσερ). Το στοιχείο του έρωτα υπάρχει μα είναι παροδικό. Η γυναίκα είναι ανώνυμη, εμφανίζεται…μετά χάνεται και μερικές φορές μένει μονάχα στη μνήμη. Το φανταστικό έρχεται με έναν μοναδικό τρόπο σε επαφή με το πραγματικό και ο πυρετός της εναλλαγής γίνεται ο απόλυτος κυρίαρχος των ποιημάτων. Αν και ο λόγος είναι λιτός και απέριττος η αφήγηση χαρακτηρίζεται από τη δράση και το απρόοπτο.Κυριαρχεί η επίπεδη γραφή καθώς και ο ευθύς αφηγηματικός τρόπος σε α’ πρόσωπο. Χρησιμοποιούνται εμβόλιμες εικόνες, αχρησιμοποίητες και απρόοπτες ρίμες. Ακόμα και στοιχεία του μοντέρνου μέσα στην παράδοση.Οι πόλοι γίνανε σε μας πολύ γνωστοί,θαυμάσαμε πολλές φορές το Βόρειο Σέλλας,κι έχουν οι πάγοι τώρα χρόνια σκεπαστείαπό αδειανά κουτιά σπανιόλικης σαρδέλλας.«Καφάρ»

    Πούσι

    Η δεύτερη ποιητική συλλογή του Νίκου Καββαδία με τίτλο «Πούσι» εκδόθηκε το 1947, 15 χρόνια δηλαδή μετά το «Μαραμπού» Μέσα σε αυτά τα χρόνια συνέβησαν ποικίλα γεγονότα που επηρέασαν τον ποιητή. Μέσα σε αυτά είναι οι αυξημένες εμπειρίες του από τα καράβια και τα λιμάνια και φυσικά ο πόλεμος. Υπάρχει επίσης μια άκαμπτη δύναμη για αντίσταση που φτάνει αρκετά συχνά σε δραματικές κορυφώσεις.Βλαστημά ο λοστρόμος τον καιρόκι ειν’ αλάργα τόσο η Τοκοπίλλα.Από να φοβάμαι και να καρτερώκάλλιο περισκόπιο και τορπίλλα.«Πούσι»Ο Καββαδίας σταματά να χρησιμοποιηθεί την επίπεδη που χαρακτήριζε το «Μαραμπού». Για το λόγο του ο Αιμίλιος Χουρμούζιος σημειώνει: «ο στίχος είναι υπαινικτικός και όχι πλαστικός. Νοσταλγικός μάλλον παρά δημιουργός άμεσων συγκινήσεων από την επαφή του αναγνώστη με τον ποιητή. Έχει την γοητεί όλων των πραγμάτων που βρίσκονται σε κάποια απόσταση από το καθημερινό, συνηθισμένο και τυπικό γεγονός». Αντιθετικά με το «Μαραμπού» στο «Πούσι» δεν υπάρχει η έξαρση και ο ευθύς αφηγηματικός τρόπος, ο ποιητής δε μας διηγείται πια συγκεκριμένες θαλασσινές ιστορίες, αλλά ασύνδετα στιγμιότυπα από τη ζωή του στα καράβια. Τα στιγμιότυπα αυτά εναλάσσονται με μνήμες από οικογενειακά συμβάντα, περιπέτειές του και διαβάσματα. Σε όλα τα ποιήματα κυριαρχεί το β΄ πρόσωπο και το «εσύ» που προσδίδει αμεσότητα και θέρμη στην εξομολόγηση, μα και βαθύτερη συνοχή (…Κάτασπρα φοράς κι έχεις βραχεί…Κι εσύ κοιτάς απάνω απ΄το τιμόνι…Τα μάτια σου τα κυβερνούσε σοροκάδα…ο παπαγάλος σου ‘στειλε στερνή φορά το γεια σου…). Η μορφή των ποιημάτων είναι επιστολική και όλα θυμίζουν καρτ-ποστάλ σε φίλους και συγγενείς , καθώς σχεδόν σε όλα τα ποιήματα υπάρχουν αφιερώσεις για τον παραλήπτη τους. Οι στίχοι διατηρούν το στοιχείο του απροσδόκητου, το ίδιο και οι ομοιοκαταληξίες.Του Άλμπορ το φανάρι πότε θα φανεί,οι μαθήτριες σχόλασαν του Ωδείουφωτεινές ρεκλάμες της οδού ΣταδίουΓέφυρα βρεγμένη σκοτεινή.«Black and White»Τέλος γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχει απόσταση από το καθημερινό, το συνηθισμένο και τυπικό γεγονός και παρατηρείται ότι ο τρόπος γραφής είναι απόλυτα εναρμονισμένος με τον ψυχισμό του ποιητή.

    Τραβέρσο

    Η τρίτη και τελευταία ποιητική συλλογή του Νίκου Καββαδία, το «Τραβέρσο», εκδόθηκε λίγο μετά το θάνατό του, το 1975. Στο «Τραβέρσο» έχουμε τη συνέχιση της θαλασσινής περιπέτειας, η οποία όμως τώρα έχει γίνει πιο δραματική. Κυριαρχούν οι καινούριες και πιο βασανιστικές εμπειρίες καθώς και το τρομακτικό ρίγος του θανάτου. Ο στίχος χαρακτηρίζεται από σκληρότητα και δύναμη. Μειώνονται τόσο τα περιγραφικά όσο και τα διακοσμητικά στοιχεία και τη θέση τους παίρνει η γύμνια και η αλήθεια. Η γραφή του αγγίζει την τελειότητα αν και διακρίνεται η έντονη κούραση από τη μακροχρόνια επαφή με τη θάλασσα που περιγράφεται από στιγμές έντασης και εσωτερικής κάμψης. Εμφανίζεται ένας ποιητικός ρεαλισμός που αγγίζει παράξενα το ονειρικό στοιχείο μέχρι τη σύζευξη ονείρου και πραγματικότητας.

    Βάρδια

    (1954)Εναγώνιες αναζητήσειςΠάθος για τη γνώση/ εμπειρίεςΝτοκουμέντο σκληρής ζωής εργατών στη θάλασσαΔεν είναι μυθιστόρημα, ούτε συλλογή ταξιδιωτικών εντυπώσεωνΑφήγηση των βασάνων, χαρών/αγώνας με το υγρό στοιχείοΆφθονο αυτοβιογραφικό υλικό/εξομολογητικός χαρακτήραςΉρωες: μαρκονιστής Νικόλας (ο ίδιος ο ποιητής), υποπλοίαρχος Γεράσιμος, δόκιμος Διαμαντής, καπετάν ΠαναγήςΤο 1954, ο Νίκος Καββαδίας, 44 ετών, εκδίδει τη "ΒΑΡΔΙΑ" από τις εκδόσεις Καραβία. Έχει χαρακτήρα αυτοβιογραφικό κι εξομολογητικό και είναι αφιερωμένη στον Παναγή Γιαννουλάτο. Μέσα στο βιβλίο υπάρχει η ιστορία ενός ταξιδιού. Στη θάλασσα της Κίνας ένα παμπάλαιο, σαραβαλιασμένο, φορτηγό πλοίο έχει βάλει πλώρη για το Σαντούν. Κεντρικοί ήρωες πάνω στο πλοίο "Πυθέας" είναι ο ασυρματιστής Νικόλας, που είναι ο ίδιος ο ποιητής, ο υποπλοίαρχος Γεράσιμος, ο δόκιμος Διαμαντής που έχει μόλις "παρασημοφορηθεί" από το πρώτο του αφροδίσιο νόσημα κι ο καπετάν Παναγής..."[...] Οι ναύτες είναι ακροβάτες. Φοράνε θαλασσιές φόρμες ή χακί ξεβαμμένες, γιομάτες μικρές κουκίδες κόκκινες, πράσινες, μαύρες, άσπρες. Μπορούνε ν' ανεβούνε στην κορφή του καταρτιού από ένα σκοινί, χωρίς ν' ακουμπάνε τα πόδια τους πουθενά. Μπορούν να κρατηθούν για μια στιγμή κρεμασμένοι απ' τα δόντια, να περπατήσουνε πάνω σ' έναν κάβο τεντωμένο κι από κάτω τους να κυλάει το ρέμα. Τα χέρια τους είναι γιομάτα σημάδια από χτυπήματα, μαγκώματα. Σε κάποιους λείπει δάχτυλο. Το 'φαγε μακαράς, συρματόσκοινο, βίντσι. Απόμεινε χάμω ζεστό για λίγο. Η γάτα το μύρισε κι έφυγε. Ο σκύλος του καραβιού το γνώρισε και το 'γλειψε. Το σάρωσε το τζόβενο μαζί με τ' άλλα σκουπίδια.[...] Όταν δείτε σε καμιάν εξοχή έναν άνθρωπο να 'ναι ακουμπισμένος με την πλάτη σ' έναν τοίχο και να καπνίζει ή να παίζει το κομπολόι του, είναι ναυτικός που 'χει πάρει τη σύνταξή του. Έχει πιάσει, καθώς λένε, αγκωνάρι."

    http://nikoskabbadias.blogspot.gr/2008/02/1910.html
    ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ (1910 – 1975)

Σαν Σήμερα την 11η Ιανουαρίου του έτους 1910 :  Γεννιέται ο Νίκος Καββαδίας

Νίκος Καββαδίας

Ο Νίκος Καββαδίας (11 Ιανουαρίου 1910 - 10 Φεβρουαρίου 1975) ήταν Έλληνας ποιητής και πεζογράφος.

Βιογραφία

Ο Νίκος Καββαδίας γεννήθηκε στις 11 Ιανουαρίου 1910 στο Νίκολσκι Ουσουρίσκι, μια επαρχιακή πόλη της περιοχής του Χαρμπίν στη Μαντζουρία, από γονείς Κεφαλλονίτες, το Χαρίλαο Καββαδία και τη Δωροθέα Αγγελάτου της γνωστής οικογένειας εφοπλιστών της Κεφαλλονιάς. Σ’ αυτή τη μικρή Ρωσική πόλη, γεννιούνται και άλλα δυο παιδιά: η Τζένια (Ευγενία) κι ο Μήκιας (Δημήτρης). Ο πατέρας Χαρίλαος Καββαδίας διατηρούσε γραφείο γενικού εμπορίου διακινώντας μεγάλες ποσότητες εμπορευμάτων με κύριο πελάτη τον τσαρικό στρατό.

Το 1914, με την έκρηξη του Πολέμου, η οικογένεια έρχεται στην Ελλάδα κι εγκαθίσταται στο Αργοστόλι, ενώ ο πατέρας επιστρέφει στις επιχειρήσεις του στη Ρωσία, όπου καταστρέφεται οικονομικά. Το 1917, κατά τη διάρκεια της Οκτωβριανής Επανάστασης, φυλακίζεται. Γυρίζει και πάλι στην Ελλάδα το 1921, τσακισμένος και ανίκανος να προσαρμοσθεί στην ελληνική πραγματικότητα.

Μετά το Αργοστόλι, η οικογένεια εγκαθίσταται στον Πειραιά. Ο Καββαδίας πηγαίνει στο Δημοτικό κι είναι συμμαθητής με το Γιάννη Τσαρούχη. Διαβάζει Ιούλιο Βερν και διάφορα βιβλία περιπέτειας. Στο Γυμνάσιο γνωρίζεται με το συγγραφέα και ιατρό του Πολεμικού Ναυτικού Παύλο Νιρβάνα. Δεκαοκτώ ετών, αρχίζει να δημοσιεύει ποιήματα στο περιοδικό της Μεγάλης Ελληνικής Εγκυκλοπαίδειας με το ψευδώνυμο Πέτρος Βαλχάλας.

Τελειώνοντας το Γυμνάσιο, δίνει εξετάσεις στην Ιατρική Σχολή. Όμως την ίδια περίοδο πεθαίνει ο πατέρας του και αναγκάζεται να εργαστεί σε ναυτικό γραφείο. Συνεχίζει όμως να συνεργάζεται με διάφορα φιλολογικά περιοδικά. Το Νοέμβριο του 1928, ο Καββαδίας βγάζει ναυτικό φυλλάδιο και μπαρκάρει ως "ναυτόπαις" τον επόμενο χρόνο στο φορτηγό "Άγιος Νικόλαος".

Το 1934, η οικογένεια μετακομίζει από τον Πειραιά στην Αθήνα. Το σπίτι της γίνεται τόπος συγκέντρωσης λογοτεχνών, ζωγράφων και ποιητών. Ο Καββαδίας την εποχή εκείνη περιγράφεται ως ένας λιγομίλητος απλός άνθρωπος, ατημέλητος, χαριτωμένος, εγκάρδιος, με ανεξάντλητο χιούμορ, αγαπητός στους πάντες. Το 1938 στρατεύεται και υπηρετεί στην Ξάνθη με την ειδικότητα του ημιονηγού, ενώ το 1939 παίρνει το δίπλωμα του ραδιοτηλεγραφητή κατωτέρας τάξεως. Στον πόλεμο του ’40 φεύγει για την Αλβανία, όπου υπηρετεί αρχικά ως ημιονηγός τραυματιοφορέας και αργότερα λόγω της ειδικότητάς που είχε ως ασυρματιστής χρησιμοποιείται στο σταθμό υποκλοπής της ΙΙΙ Μεραρχίας.

Στη διάρκεια της Κατοχής, ο Καββαδίας περνάει στις γραμμές της Εθνικής Αντίστασης και γίνεται μέλος του ΕΑΜ. Την ίδια ακριβώς περίοδο γίνεται και μέλος του ΚΚΕ. Εντάσσεται, επιπλέον, στην Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών, παρά το γεγονός ότι είχε τυπώσει τότε μόνο ένα βιβλίο, το Μαραμπού, ενώ το όριο ήταν τα τρία βιβλία. Είναι όμως ενεργός λογοτεχνικά, γράφοντας ποιήματα, ορισμένα εξ' αυτών Αντιστασιακά, με πιο χαρακτηριστικό το ποίημα "Στον τάφο του ΕΠΟΝίτη". Στις αρχές του 1945 γίνεται επικεφαλής του ΕΑΜ Λογοτεχνών-Ποιητών, θέση την οποία παραχωρεί στις 6 Οκτώβρη του ίδιου έτους στον Νικηφόρο Βρεττάκο, εξαιτίας της αναχώρησής του από την Ελλάδα με το πλοίο "Κορινθία". Η ασφάλεια του έδωσε άδεια, καθώς θεωρείτο ανενεργός κομμουνιστής.

Από το 1954 μέχρι και το 1974, ταξιδεύει διαρκώς με πολύ μικρά διαλείμματα. Μέσα στη χρονική αυτή περίοδο, τα πιο σημαντικά γεγονότα στη ζωή του ποιητή αφορούν το θάνατο του πιο μικρού του αδερφού, Αργύρη, το 1957, την κυκλοφορία της «Βάρδιας» στα γαλλικά το 1959, την επανέκδοση του «Μαραμπού» και του «Πούσι» το 1961 από τις εκδόσεις Γαλαξίας, το θάνατο της μητέρας του το 1965 και τη γέννηση του Φίλιππου το 1966, γιου της ανιψιάς του Έλγκας.

Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του, και συγκεκριμένα το 1954, συνέβη το εξής περιστατικό: Ενώ ο ποιητής εργαζόταν σε "ποστάλι" (καράβι μικρών αποστάσεων, επιβατηγό),ταξίδεψε με το καράβι του ο Γιώργος Σεφέρης. Τόσο κατά την τυπική υποδοχή των ταξιδιωτών, όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο Σεφέρης δεν μπήκε καν στη διαδικασία να χαιρετίσει τον Καββαδία. Το γεγονός πίκρανε ιδιαίτερα τον Καββαδία, που θεωρούσε ότι η λογοτεχνική γενιά του '30, στην οποία ανήκε και ο ίδιος, τον υποτιμούσε.

Το 1975, στην Αθήνα, στην κλινική «Άγιοι Απόστολοι», αφήνει την τελευταία του πνοή ύστερα από εγκεφαλικό επεισόδιο.Κηδεύτηκε στο Α΄Νεκροταφείο με παρουσία πολλών ανθρώπων των γραμμάτων και της τέχνης.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%82_%CE%9A%CE%B1%CE%B2%CE%B2%CE%B1%CE%B4%CE%AF%CE%B1%CF%82


Το έργο του Νίκου Καββαδία

Στο έργο του εκφράζεται η περιπέτεια μιας θαλασσινής ψυχήςΚυριαρχεί παντού η θάλασσα (απέραντος δρόμος γνώσεων, διέξοδος του ανικανοποίητου, παρήγορη προέκταση πέρ’ απ’ τους ασφυκτικούς ορίζοντες του παραδεκτούΤα λιμάνια μικροί σταθμοί για λίγη ξεκούραση. Οι άνθρωποι επιβάτες: περνούν και φεύγουν. Οι μνήμες πολλές, πολλές φορές ανώνυμες.Το ταξίδι, χρόνος φευγιού, δρόμος ελευθερία.Το ότι έβλεπε τη θάλασσα σα βαπόρι , σαν σωσσίβιο του εσωτερικού του κόσμου το εκφράζει στο ποίημα «Γράμμα στον ποιητή Καίσαρα Εμμανουήλ» (Μαραμπού)Ξέρω εγώ κάτι που μπορούσε, Καίσαρ να σας σώσει,κάτι που πάντα βρίσκεται σ’ αιώνια εναλλαγή,κάτι που σχίζει τις θολές γραμμές των οριζόντωνκαι ταξιδεύει αδιάκοπα στην ατελείωτη γηΔέχθηκε επιρροές από Λαπαθιώτη, τον Ουράνη, τον Καρυωτάκη, τον Παπανικολάου, τον Εμμανουήλ και τον Καβάφη.Τον επιρρέασε φυσικά και ο Γάλλος ποιητής Μπωντλαίρτους ένωνε το κοινό πάθος της περιπέτειας , είχαν παράλληλη τεχνική:«Συχνά για να περάσουνε την ώρα οι ναυτικοί…» (συγκρισή με τις «Γάτες των φορτηγών – 2 πρώτοι στίχοι ), το αναφέρει και ο ίδιος στο ποίημα Gabrielle Didot («κι ένα τραγούδι σκάρωσα σε στυλ μπωντλαιρικό…)Τρία είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την ποίησή του και τη σημαδεύουν: α) ο άνθρωπος της θάλασσας και η αγάπη του γι’ αυτόν, β) η γυναίκα με όλες τις μορφές της που μεταβάλλονται μέσα στον ανάλογο χώρο και γ) ο θάνατος. (Κωστούλα Μητροπούλου)Η ποίηση του Καββαδία λειτουργεί σαν έκφραση καθημερινή σαν τις λέξεις που μεταχειρίζονται οι άνθρωποι για να εκφράσουν τα πιο βαθιά τους κρυμμένα αισθήματα (ψάχνει την τελιεότητα της γραφής, Μητροπούλου)Πάθος στην ποίησή του, πάθος ταξιδιών, ταξίδι προς το άγνωστο σε χώρες εξωτικές, ζωή ναυτικού γεμάτη αγωνία, ανησυχία και περιπέτεια. Τα ποιήματα του Καβδίας δίνου μιαν ανακούφιση και μια παρηγοριά γιατί προέρχονται από μια γνήσια ποιητική ψυχή που είναι πλασμένη να τραγουδεί…Μας ξαφνιάζει γιατί δείχνει πρώιμη ωριμότητα, δύναμη και μας συγκινεί παράδοξα. Στοχος που βγαίνει από τα βάθη, αλλότροπο ευαισθησία, πείρα ζωής και ψυχική ουσία.Δεν είναι πρωτότυπος στην εύρεση φραστικών μέσων ούτε αυτόφωτος.Μα δεν είναι μιμητής, έχει τόση ειλικρίνει όση αρκεί για να πείσει τον αναγνώστη.

Μαραμπού

Το 1933, όταν ο Καββαδίας ήταν μόλις 22 χρόνων, εκδίδεται από τις εκδόσεις «Κύκλος» η πρώτη του ποιητική συλλογή με τον τίτλο «Μαραμπού». Τα ποιήματά του περιλαμβάνονται πιθανότατα έχουν γραφτεί κατά τη διάρκεια της εξαετίας 1927-1933, δηλαδή λίγο μετά από την πρώτη του επαφή με τη θάλασσα. Την ποιητική συλλογή αυτή διέπουν τόσο η φρεσκάδα όσο και η γοητεία της εφηβικής αθωότητας της πρώτης λαχτάρας. Κυριαρχούν εναλλασσόμενες εικόνες από το πέλαγος και τα λιμάνια. Παρουσιάζονται διάφορες μικρές και αυτοτελείς ιστορίες που έχουν ως πρωταγωνιστές ανθρώπους της θάλασσας (ο πιλότος Νάγκελ, ο νέγρος θερμαστής από το Τζιμπουτί, ο πλοίαρχος Φλέτσερ κ.α.) ή ακόμη και ζώα. Διακρίνεται η συνεχής αναζήτηση της έντασης, ο κίνδυνος και η ηδονή της αμαρτίας. Η μέθη της περιπέτειας και το πάθος στην καθάρια και τραγική του μορφή. Παντού κυριαρχεί η πίκρα που πηγάζει από το βούλιαγμα ενός ανεκπλήρωτου ονείρου. Στα ποιήματα υπάρχουν άνθρωποι που δε ξεκίνησαν ποτέ (Mal Du Depart), άλλοι που ξεκίνησαν και είναι έτοιμοι να ναυαγήσουν (Ένας δόκιμος στη γέφυρα εν ώρα κινδύνου) και ακόμη κάποιοι άλλοι που χτυπήθηκαν ξαφνικά από το τυχαίο (πλοίαρχος Φλέτσερ). Το στοιχείο του έρωτα υπάρχει μα είναι παροδικό. Η γυναίκα είναι ανώνυμη, εμφανίζεται…μετά χάνεται και μερικές φορές μένει μονάχα στη μνήμη. Το φανταστικό έρχεται με έναν μοναδικό τρόπο σε επαφή με το πραγματικό και ο πυρετός της εναλλαγής γίνεται ο απόλυτος κυρίαρχος των ποιημάτων. Αν και ο λόγος είναι λιτός και απέριττος η αφήγηση χαρακτηρίζεται από τη δράση και το απρόοπτο.Κυριαρχεί η επίπεδη γραφή καθώς και ο ευθύς αφηγηματικός τρόπος σε α’ πρόσωπο. Χρησιμοποιούνται εμβόλιμες εικόνες, αχρησιμοποίητες και απρόοπτες ρίμες. Ακόμα και στοιχεία του μοντέρνου μέσα στην παράδοση.Οι πόλοι γίνανε σε μας πολύ γνωστοί,θαυμάσαμε πολλές φορές το Βόρειο Σέλλας,κι έχουν οι πάγοι τώρα χρόνια σκεπαστείαπό αδειανά κουτιά σπανιόλικης σαρδέλλας.«Καφάρ»

Πούσι

Η δεύτερη ποιητική συλλογή του Νίκου Καββαδία με τίτλο «Πούσι» εκδόθηκε το 1947, 15 χρόνια δηλαδή μετά το «Μαραμπού» Μέσα σε αυτά τα χρόνια συνέβησαν ποικίλα γεγονότα που επηρέασαν τον ποιητή. Μέσα σε αυτά είναι οι αυξημένες εμπειρίες του από τα καράβια και τα λιμάνια και φυσικά ο πόλεμος. Υπάρχει επίσης μια άκαμπτη δύναμη για αντίσταση που φτάνει αρκετά συχνά σε δραματικές κορυφώσεις.Βλαστημά ο λοστρόμος τον καιρόκι ειν’ αλάργα τόσο η Τοκοπίλλα.Από να φοβάμαι και να καρτερώκάλλιο περισκόπιο και τορπίλλα.«Πούσι»Ο Καββαδίας σταματά να χρησιμοποιηθεί την επίπεδη που χαρακτήριζε το «Μαραμπού». Για το λόγο του ο Αιμίλιος Χουρμούζιος σημειώνει: «ο στίχος είναι υπαινικτικός και όχι πλαστικός. Νοσταλγικός μάλλον παρά δημιουργός άμεσων συγκινήσεων από την επαφή του αναγνώστη με τον ποιητή. Έχει την γοητεί όλων των πραγμάτων που βρίσκονται σε κάποια απόσταση από το καθημερινό, συνηθισμένο και τυπικό γεγονός». Αντιθετικά με το «Μαραμπού» στο «Πούσι» δεν υπάρχει η έξαρση και ο ευθύς αφηγηματικός τρόπος, ο ποιητής δε μας διηγείται πια συγκεκριμένες θαλασσινές ιστορίες, αλλά ασύνδετα στιγμιότυπα από τη ζωή του στα καράβια. Τα στιγμιότυπα αυτά εναλάσσονται με μνήμες από οικογενειακά συμβάντα, περιπέτειές του και διαβάσματα. Σε όλα τα ποιήματα κυριαρχεί το β΄ πρόσωπο και το «εσύ» που προσδίδει αμεσότητα και θέρμη στην εξομολόγηση, μα και βαθύτερη συνοχή (…Κάτασπρα φοράς κι έχεις βραχεί…Κι εσύ κοιτάς απάνω απ΄το τιμόνι…Τα μάτια σου τα κυβερνούσε σοροκάδα…ο παπαγάλος σου ‘στειλε στερνή φορά το γεια σου…). Η μορφή των ποιημάτων είναι επιστολική και όλα θυμίζουν καρτ-ποστάλ σε φίλους και συγγενείς , καθώς σχεδόν σε όλα τα ποιήματα υπάρχουν αφιερώσεις για τον παραλήπτη τους. Οι στίχοι διατηρούν το στοιχείο του απροσδόκητου, το ίδιο και οι ομοιοκαταληξίες.Του Άλμπορ το φανάρι πότε θα φανεί,οι μαθήτριες σχόλασαν του Ωδείουφωτεινές ρεκλάμες της οδού ΣταδίουΓέφυρα βρεγμένη σκοτεινή.«Black and White»Τέλος γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχει απόσταση από το καθημερινό, το συνηθισμένο και τυπικό γεγονός και παρατηρείται ότι ο τρόπος γραφής είναι απόλυτα εναρμονισμένος με τον ψυχισμό του ποιητή.

Τραβέρσο

Η τρίτη και τελευταία ποιητική συλλογή του Νίκου Καββαδία, το «Τραβέρσο», εκδόθηκε λίγο μετά το θάνατό του, το 1975. Στο «Τραβέρσο» έχουμε τη συνέχιση της θαλασσινής περιπέτειας, η οποία όμως τώρα έχει γίνει πιο δραματική. Κυριαρχούν οι καινούριες και πιο βασανιστικές εμπειρίες καθώς και το τρομακτικό ρίγος του θανάτου. Ο στίχος χαρακτηρίζεται από σκληρότητα και δύναμη. Μειώνονται τόσο τα περιγραφικά όσο και τα διακοσμητικά στοιχεία και τη θέση τους παίρνει η γύμνια και η αλήθεια. Η γραφή του αγγίζει την τελειότητα αν και διακρίνεται η έντονη κούραση από τη μακροχρόνια επαφή με τη θάλασσα που περιγράφεται από στιγμές έντασης και εσωτερικής κάμψης. Εμφανίζεται ένας ποιητικός ρεαλισμός που αγγίζει παράξενα το ονειρικό στοιχείο μέχρι τη σύζευξη ονείρου και πραγματικότητας.

Βάρδια

(1954)Εναγώνιες αναζητήσειςΠάθος για τη γνώση/ εμπειρίεςΝτοκουμέντο σκληρής ζωής εργατών στη θάλασσαΔεν είναι μυθιστόρημα, ούτε συλλογή ταξιδιωτικών εντυπώσεωνΑφήγηση των βασάνων, χαρών/αγώνας με το υγρό στοιχείοΆφθονο αυτοβιογραφικό υλικό/εξομολογητικός χαρακτήραςΉρωες: μαρκονιστής Νικόλας (ο ίδιος ο ποιητής), υποπλοίαρχος Γεράσιμος, δόκιμος Διαμαντής, καπετάν ΠαναγήςΤο 1954, ο Νίκος Καββαδίας, 44 ετών, εκδίδει τη "ΒΑΡΔΙΑ" από τις εκδόσεις Καραβία. Έχει χαρακτήρα αυτοβιογραφικό κι εξομολογητικό και είναι αφιερωμένη στον Παναγή Γιαννουλάτο. Μέσα στο βιβλίο υπάρχει η ιστορία ενός ταξιδιού. Στη θάλασσα της Κίνας ένα παμπάλαιο, σαραβαλιασμένο, φορτηγό πλοίο έχει βάλει πλώρη για το Σαντούν. Κεντρικοί ήρωες πάνω στο πλοίο "Πυθέας" είναι ο ασυρματιστής Νικόλας, που είναι ο ίδιος ο ποιητής, ο υποπλοίαρχος Γεράσιμος, ο δόκιμος Διαμαντής που έχει μόλις "παρασημοφορηθεί" από το πρώτο του αφροδίσιο νόσημα κι ο καπετάν Παναγής..."[...] Οι ναύτες είναι ακροβάτες. Φοράνε θαλασσιές φόρμες ή χακί ξεβαμμένες, γιομάτες μικρές κουκίδες κόκκινες, πράσινες, μαύρες, άσπρες. Μπορούνε ν' ανεβούνε στην κορφή του καταρτιού από ένα σκοινί, χωρίς ν' ακουμπάνε τα πόδια τους πουθενά. Μπορούν να κρατηθούν για μια στιγμή κρεμασμένοι απ' τα δόντια, να περπατήσουνε πάνω σ' έναν κάβο τεντωμένο κι από κάτω τους να κυλάει το ρέμα. Τα χέρια τους είναι γιομάτα σημάδια από χτυπήματα, μαγκώματα. Σε κάποιους λείπει δάχτυλο. Το 'φαγε μακαράς, συρματόσκοινο, βίντσι. Απόμεινε χάμω ζεστό για λίγο. Η γάτα το μύρισε κι έφυγε. Ο σκύλος του καραβιού το γνώρισε και το 'γλειψε. Το σάρωσε το τζόβενο μαζί με τ' άλλα σκουπίδια.[...] Όταν δείτε σε καμιάν εξοχή έναν άνθρωπο να 'ναι ακουμπισμένος με την πλάτη σ' έναν τοίχο και να καπνίζει ή να παίζει το κομπολόι του, είναι ναυτικός που 'χει πάρει τη σύνταξή του. Έχει πιάσει, καθώς λένε, αγκωνάρι."

http://nikoskabbadias.blogspot.gr/2008/02/1910.html

    • Ελληνική Ιστορία Στους Αιώνες Στη Φώτο : Ο Νίκος Καββαδίας


Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More
RSS FeedSubscribe to Our RSS feed!
Follow Us on Twitter!Follow Us on Twitter!

Συνεργάτες

  • PASHALIS
  • Unknown
  • Unknown
  • Μαιρη
  • frinda

ΚΑΝΤΕ ΜΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ.

ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟ BLOG

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟ BLOG.ΓIA THN ΣYNTHΡHΣH TOY ΒLOG,ΚΑΝΤΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΕΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ,ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΣΑΣ.ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Η ΔΙΚΙΑ ΣΑΣ ΣΕΛΙΔΑ

Popular Posts

  • Η ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
    * ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια Γεωγραφία Η Ηγουμενίτσα είναι μια παραθαλάσσια πόλη, η οποία περιβάλλεται...
  • (χωρίς τίτλο)
    ΟΙ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ         Τα μνημεία της προβιομηχανικής Ηπείρου αποτελούν μία σημαντική μαρτυρία της ντόπιας κοινωνικής, οικον...
  • (χωρίς τίτλο)
    πόσοι μαθητές (καί όχι μόνο) των τωρινών σχολείων μας γνωρίζουν ή θυμούνται κάτι γι' αυτόν.( ΠΗΓΗ : http://www.ioanniskapodistrias ...
  • ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑ ΟΡΓΑΝΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
    Αυτό το άρθρο το συντάσσω κατόπιν ανακοίνωσις  που ήρθε στον τοίχο μου από έναν πολύ καλό μου φίλο στο διαδίκτυο τον   Κώστα Κιτζήρη. Τ...
  • ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΒΡΑΙΩΝ -ΘΥΜΑ ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ
    Βρισκόμαστε  στην αρχή του τρίτου παγκοσμίου πολέμου .Εμπράκτως φυσικά  οι δυνάμεις ,των γνωστών χωρών με την πληρεί στρατιωτιωτική δύν...
  • ΒΟΜΒΑ ΜΕΓΑΤΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΕΦΑΝΟ ΤΣΙΠΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
                           ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΤΣΙΠΑΣ  ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ  ΔΙΕΘΝΩΝ                    ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ  ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ Αγαπητοί φίλοι ...
  • Του Κουτρούλη ο γάμος .......ΠΗΓΗ ZOYGKLA.GR
    Με μία επιστολή προς τους ευρωπαίους ηγέτες, τον πρόεδρο της Ένωσης, Χέρμαν Βαν Ρομπάι, τον κεντρικό...
  • END NATIONAL DEBT, H.....ΟΜΑΔΑ ΕΨΙΛΟΝ!!!!!
    Συζητώντας αγαπητοί αναγνώστες, μέ έναν πολύ καλό μου φίλο , καί δάσκαλο όπως συχνά τόν αποκαλούσα, όταν αυτός ήταν έν ζωή,συγκεκριμένα ...
  • ΤΙ ΓΙΝΕΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ ;
    Αγαπητοί αναγνώστες κατόπιν δικής σας προτροπής γράφετε αυτό το άρθρο .Γιώργος Κεφαλλονιά ,Μαρίκα Στερεά Ελλάδα,Κωστής  Εύβοια. ,Mark Y...
  • ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ -ΠΟΙΗΜΑΤΑ
      Στὸ Σταυραητό Ἀπὸ μικρὸ κι ἀπ᾿ ἄφαντο πουλάκι, σταυραητέ μου, παίρνεις κορμὶ μὲ...

Αναγνώστες

Blogroll

Categories

  • ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ (4)
  • ΔΙΑΦΟΡΑ (9)
  • Διάφορα (3)
  • ΕΥΤΡΑΠΕΛΑ (6)
  • ΘΕΑΤΡΙΚΑ (2)
  • ΘΡΗΣΚΕΙΑ (1)
  • Θρησκεία (8)
  • ΙΣΤΟΡΙΑ (46)
  • ΙΣΤΟΡΙΑ -ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ (12)
  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ (6)
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ (3)
  • Κοινωνικά (2)
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ (6)
  • ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ (2)
  • ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ (4)
  • ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ (5)
  • Μεταφυσικά (1)
  • ΜΥΘΟΣ (1)
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ (10)
  • ΠΑΡΑΔΟΣΗ (1)
  • Παράξενα (1)
  • ΠΟΙΗΜΑ (3)
  • ΠΟΙΗΣΗ (26)
  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ (42)
  • ΠΟΛΙΤΙΚΟ (2)
  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ (14)
  • ΠOΛΙΤΙΚΑ (30)
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (1)
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ (14)
  • About (3)
  • EYΧΕΣ (1)
  • KOINΩΝΙΚΑ (4)
  • OIKONOMIKA (58)

Blog Archive

  • ►  2017 (2)
    • ►  Μαρτίου (1)
    • ►  Φεβρουαρίου (1)
  • ►  2015 (8)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Αυγούστου (2)
    • ►  Ιουλίου (3)
    • ►  Ιουνίου (1)
  • ►  2014 (45)
    • ►  Ιουλίου (3)
    • ►  Ιουνίου (6)
    • ►  Μαΐου (8)
    • ►  Απριλίου (2)
    • ►  Μαρτίου (1)
    • ►  Φεβρουαρίου (2)
    • ►  Ιανουαρίου (23)
  • ▼  2013 (114)
    • ►  Δεκεμβρίου (7)
    • ►  Νοεμβρίου (19)
    • ►  Οκτωβρίου (23)
    • ►  Σεπτεμβρίου (31)
    • ►  Απριλίου (6)
    • ►  Μαρτίου (2)
    • ►  Φεβρουαρίου (9)
    • ▼  Ιανουαρίου (17)
      • ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ !!!!!!!!!!!!
      • Η ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΩΝ ΠΕΤΡΙΝΩΝ ΓΕΦΥΡΙΩΝ
      • Ο ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ !!!
      • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ , ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 1998 ΕΦΥΓΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ
      • ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ 1859 - 1843
      • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 12 /1 / 1916 ΠΕΘΑΝΕ Ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΟΤΟΚΗΣ
      • ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ !!!!!!!!!!!
      • ΤΟ ΝΕΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ
      • ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ !!!!!
      • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ !!!!
      • Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ " ΚΥΡΑ ΦΡΟΣΥΝΗΣ "
      • IΩΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΑΚΗΣ .......ΕΘΝΙΚΟΣ ΕΥΕΡΓΕΤΗΣ
      • Ο ΣΚΥΛΟΣ ΕΣΩΣΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΤΟΥ !!!!!
      • ΟΙ ΕΝΟΧΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΟΙ ΑΘΩΟΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ,,,,
      • O 6ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΕΠΕΖΗΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΩΝ ΣΚΥΛΩΝ ΤΟΥ
      • Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ
      • Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ......ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
  • ►  2012 (110)
    • ►  Νοεμβρίου (10)
    • ►  Οκτωβρίου (14)
    • ►  Σεπτεμβρίου (9)
    • ►  Αυγούστου (6)
    • ►  Ιουλίου (15)
    • ►  Ιουνίου (5)
    • ►  Μαΐου (11)
    • ►  Απριλίου (10)
    • ►  Μαρτίου (12)
    • ►  Φεβρουαρίου (9)
    • ►  Ιανουαρίου (9)
  • ►  2011 (104)
    • ►  Δεκεμβρίου (25)
    • ►  Νοεμβρίου (32)
    • ►  Οκτωβρίου (47)

Feedjit

Η λίστα ιστολογίων μου

  • ΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily
    ΠΕΡΙ ΕΥΤΥΧΙΑΣ ΚΑΙ ΑΤΑΡΑΞΙΑΣ - Σωκράτης Το ίδιο πράγμα είναι κανείς επειδή νικήθηκε σε ένα γυμνικό αγώνα να κινήσει δίκη κατά του ανταγωνιστού για ύβρη και επειδή η μοίρα τον έπληξε σ...
    Πριν από 57 δευτερόλεπτα
  • Madata.GR
    Καλοκαίρι: Ποια είναι τα πέντε φάρμακα που δυσκολεύουν τη ζωή μας όταν ανεβαίνει ο υδράργυρος; - Το καλοκαίρι είναι μια δύσκολη εποχή για πολλούς από εμάς και ιδιαίτερα για όσους λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή, όπως οι ηλικιωμένοι, τα άτομα με χρόνιες πα...
    Πριν από 1 ώρα
  • Greek National Pride
    Rafale F3R: Είναι κατανοητό τώρα γιατί η Ελλάδα τα αγόρασε το 2020; - Η απόφαση της Ελλάδας το 2020 να προχωρήσει στην αγορά 18 μαχητικών αεροσκαφών Rafale F3R από τη Γαλλία, που αργότερα επεκτάθηκε σε 24, υπήρξε μια κίνηση π...
    Πριν από 2 ημέρες
  • The Secret Real Truth
    Η τρομακτική πατέντα της pfizer – που αναφέρει τους ανθρώπους ως ενσωματώσεις! - *Η Pfizer δημιούργησε μια πατέντα, που εγκρίθηκε την 31η Αυγούστου 2021 και αποσκοπεί μέσω νανοτεχνολογίας στο τσιπάρισμα και στον εξ αποστάσεως εντοπισμ...
    Πριν από 3 χρόνια
  • ΕΛΛΑΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
    Καθιερωνεται ημερα μνημης για τα θυματα της Σοβιετικου διωγμου - Ετήσια μνημόσυνα για όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς που υπέφεραν στα χέρια των άθεων σοβιετικών αρχών θα πραγματοποιούνται από δω και στο εξής κάθε χρ...
    Πριν από 3 χρόνια
  • Ας Μιλήσουμε Επιτέλους
    Ερντογάν: Η Τουρκία δεν θα γίνει η "αποθήκη" της Ευρώπης για πρόσφυγες - Η Τουρκία δεν έχει καμία πρόθεση να γίνει η αποθήκη της Ευρώπης για τους πρόσφυγες, δήλωσε ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, όπως μεταδίδει το R...
    Πριν από 3 χρόνια
  • APROGRAMMATISTA
    ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ/ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ ΓΟΓΑΛΗΣ, ΧΑΡΙΤΙΔΗΣ, ΤΖΑΝΟΓΙΩΡΓΗΣ ΒΙΒΛΟΣ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΩΝ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 10ο - "Λερναία Ύδρα" Το τελευταίο διάστημα ακούγαμε ότι για όλα έφταιγε ο Ρασπούτιν – Παπαγγελόπουλος και αφού τώρα έφυγε μας είπαν ότι όλα θα πάνε καλύτερ...
    Πριν από 4 χρόνια
  • anti-ntp.blogspot.com
    Από σήμερα θα μας βρείτε εδώ... - www.newsinsider.gr
    Πριν από 5 χρόνια
  • Γραφέας Πεζικού
    Χαρά ,ποιά χαρά ?Αυτή χάθηκε καθοδον προς την Ιθάκη… - Καρδιά μου ποιος τη πόρτα σου χτυπα,χτυπά κι εσύ δε βγαίνεις,ηρθε η ΧΑΡΑ κοντά σου μιά φορά και εσυ δεν κατεβαίνεις!Τι να την κάνω τη χαρά χαράς τον που τη...
    Πριν από 7 χρόνια
  • ΚΛΑΣΣΙΚΟΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
    Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΓΑΛΕΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΑΛΛΑ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΤΑΜΠΕΛΑΣ ¨ARBEIT MACHT FRE"I (ΒΛ.ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΣΠΗΤ) - (Αναδημοσίευση απο την ertopen) ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΛΩΝ Στους δύσκολους καιρούς της συνεχιζό...
    Πριν από 8 χρόνια
  • Κατοχικά Νέα
    ΣΕ ΛΙΓΟ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΚΡΑΤΗΘΕΙΤΕ ...ΣΕ ΜΕΡΙΚΈΣ ΩΡΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΙΩΤΙΚΉ ΜΑΣ ΜΟΡΦΗ -
    Πριν από 10 χρόνια
  • Ξυπνήστε ρε ! ____ Το Πρώτο Ελεύθερο Δημοκρατικό Μπλογκ της Χώρας
    Spiegel προς Α.Μέρκελ: "Άγκελα άλλαξε στάση απέναντι στην Ελλάδα - Διαλύεις την ευρωζώνη" - Σκληρή κριτική ασκεί πλέον μερίδα των γερμανικών ΜΜΕ που έχουν συνειδητοποιήσει ότι η Γερμανίδα καγκελάριος Α.Μέρκελ με την αδιάλλακτη στάση της απέναντι ...
    Πριν από 10 χρόνια
  • ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Η ΔΙΚΙΑ ΣΑΣ ΣΕΛΙΔΑ
    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ - ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟ BLOG ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ .ΑΠΟΔΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΘΑ ΟΝΟΜΑΖΕΤΕ ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΣ BLOG ΣΑΣ ΚΑΛΟΣΟΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙ...
    Πριν από 13 χρόνια
  • ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
    -
  • gnofos
    -
  • ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ
    -
  • sapfiros
    -

Ενημερωτκά Links

  • Ελευθεροτυπία
  • Τα Νέα
  • Το Βήμα
  • Απογευματινή
  • Ελεύθερος Τύπος
  • Έθνος
  • Αδέσμευτος Τύπος
  • Η Καθημερινή
  • City Press
  • Η Αυγή
  • Ελεύθερη Ώρα
  • Ριζοσπάστης
  • Espresso
  • Express
  • Ισοτιμία
  • Η Ναυτεμπορική
  • Ημερησία
  • ΑΠΕ-ΜΠΕ
  • Zougla
  • Πρώτο ΘΕΜΑ
  • Newsbeast
  • newsit
  • newsbeast
  • skai
  • madata
  • news247
  • capital
  • cosmo
  • epikaira
  • newscode
  • contra
  • cebil
  • sofokleous10
  • streetpress
  • reporter
  • greeknews
  • newpost
  • lifo
  • naro
  • Πρόγραμμα Tv
  • Ελληνικά Κανάλια
  • Online Tv
  • Κι άλλα κανάλια
  • Αντ1
  • Alter
  • Mega
  • Σκάϊ
  • Alpha
  • ΕΡΤ
  • Star
  • Kontra
  • Βουλή
  • Gnorimies Tv
  • Deepradio

 
Copyright © 2011 Γενικά Θέματα επί παντός επιστητού | Powered by Blogger
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | 100 Web Hosting